Ruostesuojauksen työvaiheet

1. Auto nostetaan nosturille, jonka jälkeen renkaat irroitetaan  

2. Auton alustan muovit sekä sisälokasuojat puretaan, jotta kaikki suojattavat alustarakenteet saadaan esiin 

3. Alusta pestään perusteellisesti erikoispesuaineita ja korkeapainepesuria hyödyntäen. Alustan tulee olla täysin puhdas ennen kuin ruostesuojaus voidaan aloittaa

4. Alustassa oleva mahdollinen ruoste hiekkapuhalletaan tai passivoidaan (Ei sisälly ohjehintaan)

5. Alusta ja kotelorakenteet kuivataan koneellisesti, jotta kaikki kosteus saadaan pois suojattavilta pinnoilta

6. Kotelorakenteet ruiskutetaan sisäpuolisilta osiltaan koteloaineella. Koteloaine muodostaa happea läpäisemättömän pinnan estäen ruostumisen. Koteloaine myös hidastaa merkittävästi mahdollisesti jo alkanutta ruostumista

7. Alustan näkyvät metallipinnat sekä pyörätilat ruiskutetaan koteloaineella. Sen lisäksi, että koteloaine estää ruostumisen, se tunketuu kaikkiin saumoihin ja antaa tartuntapinnan alusta-aineelle

8. Alustan näkyvät metallipinnat sekä pyörätilat ruiskutetaan alusta-aineella. Alusta-aine antaa mekanaanisen suojan kulutusta vastaan, jonka ansiosta ruostesuojauksen kestoikä kasvaa. Kuivuttuaan alusta-aine pysyy hieman elastisena, joten kiveniskut ja ajamisesta aiheutuva rasitus eivät aiheuta halkeamia

9. Ovet, konepelti ja takaluukku ruiskutetaan sisäpuolisilta osiltaan koteloaineella (ei sisälly Finikor Lisäturvaan)

10. Irroitetut alustan muovit sekä sisälokasuojat kiinnitetään takaisin paikoilleen

11) Auto pestään käsin, jotta ruosteenestoainesumu sekä muut epäpuhtaudet saadaan poistettua ja auto luovutettua viimeisteltynä.

12) Auto tarkastetaan ja täytetään Takuutodistus suoritetusta käsittelystä


Jaa tämä kirjoitus
Tunnisteet
Uusi mullistava keraaminen kestopinnoite